Podczas czytania Romea i Julii proszę zwrócić szczególną uwagę na:
- odmianę imion i nazwisk postaci występujących w dramacie,
- czas akcji (w ciągu ilu dni rozgrywa się akcja dramatu? Można to wywnioskować w wypowiedzi postaci – szukajcie uważnie!)
- informacje o przedakcji,
- dwie kategorie wydarzeń: jedne z nich są znane całej opinii publicznej, inne tylko Romeo i Julii,
- postaci pierwszoplanowe, drugoplanowe, epizodyczne i tłum (proszę uważnie notować, będziemy opracowywać zestawienie!),
- zaznaczyć w tekście fragmenty mówiące o miłości Romea do Julii i Julii do Romea (zwróćcie uwagę na rozwój tego uczucia),
- zaznaczyć w tekście zdanie Romea o miłości przed poznaniem Julii i po nim,
- zaznaczyć w tekście fragmenty, w których pojawia się motyw błyskawicy i prochu,
- odnaleźć i zaznaczyć w tekście wiek i datę urodzin Julii,
- przeczytać dokładnie Akt II, sc. 3 – chodzi o postać ojca Laurentego. Dlaczego pomaga młodym? Jakie tajemnice ziół zna?
- scenę balkonową,
- męską przyjaźń (np. Romeo – Mekrucjo).
Kontrowersyjna (jest pomysłowa, przynaję, jednak… Jest też orydynarna. Czegoś jest na niej zdecydowanie za dużo: pośladki, tatuaż, bielizna, podarte spodnie i jeszcze pieczątka!) okładka płyty z muzyką z musicalu Romeo i Julia w reżyserii Janusza Józefowicza. Premiera w 2004. Nie wiem czy jeszcze grają. Kiedy zaczynamy? Powoli już teraz, ale lekturę w całości proszę mieć przeczytaną na 11 maja. Wcześniej (przed właściwym omawianiem) zajmiemy się odmianą obcych nazwisk i powrócimy do opracowanej przez Was biografii Szekspira. Informuję również, że jeżeli nikt (jeszcze nie zaglądałam, więc nie wiem) na sprawdzianie z gramatyki nie podał przykładu rzeczownika odczasownikowego, ćwiczenie to nie będzie liczone.
czy tak karta z zadaniami i filmu jest na wtorek??
Tak, niestety na wtorek. Gdyby były jakieś problemy i/lub wątpliwości – pisz, zawsze odpowiem lub nakieruję.