Romeo i Julia – tematy wypracowań (także dodatkowych)


Uncategorized / niedziela, maj 24th, 2009
Ponieważ omawianie tej lektury idzie nam jak przysłowiowa krew z nosa, zakończymy naszą przygodę z Romeem i Julią już we wtorek i to w sposób dość niekonwencjonalny, czyli zrobimy przegląd piosenek o miłości. Test – 4 czerwca. We wtorek podam wymagania.
Wypracowania obowiązkowe:
1. Charakterystyka Romea lub Julii,
2. Opowiadanie o miłości.
Wypracowania (i nie tylko wypracowania) związane z lekturą na dodatkowe punkty:
1. List Romea do Julii bądź Julii do Romea,
2. Plakat lub album prezentujący stroje epoki elżbietańskiej (zdjęcia np. kostiumów z filmu Zakochany Szekspir/rysunki własne/obrazy + opis – podpisanie elementów stroju, napisanie z jakich najczęściej materiałów szyto, czym ozdabiano etc.),
3. Kartka z pamiętnika ojca Laurentego,
4. List Romea do swego ojca (jest o nim mowa w dramacie, ale nie poznajemy jego tekstu) lub ojca Laurentego do Romea.
5. Słuchowisko lub film Romeo i Julia (na podstawie wybranego fragmentu). Mile widziane parodie ;).
Wypracowania niezwiązane z lekturą (również na dodatkowe punkty):
1. Pewnego wieczoru zasypiasz jako człowiek, a budzisz się w ciele olbrzymiego chrząszcza. Napisz o tym opowiadanie. Nie zapomnij opisać reakcji swoich i swojej rodziny,
2. Miejsce, w którym chciałbym/chciałabym spędzić resztę życia – opis. 
3. Twoi rodzice postanowili nagle wyprowadzić się na prawdziwą prowincję. Małe miasto, jedno gimanzjum, jedno główne skrzyżowanie, wszyscy wszystkich znają. Opowiedz o swoim pierwszych dniach w miasteczku.
To tyle. Na razie wyczerpały mi się pomysły. Jeśli będzie jeszcze zapotrzebowanie na wypracowania, porozmawiamy o tym we wtorek.

13 Replies to “Romeo i Julia – tematy wypracowań (także dodatkowych)”

  1. Czy oprócz Kuby ktoś głosuje za przełożeniem pracy domowej?

    Myślę, że można będzie przełożyć jedno wypracowanie. Jestem jednak również zdania, że lepiej byłoby, gdybyście napisali je przed wycieczką i mieli z nim święty spokój. Ale rozumiem Was i jestem w stanie przychylić się do tej prośby. Na Waszą korzyść działa także to, iż do tej pory nic jeszcze nie przekładaliście.
    Porozmawiamy we wtorek.
    Pozdrawiam

  2. W takim razie przełożymy jedno (to na środę). We wtorek dogadamy się co do daty oddania. Oczywiście, jeśli ktoś będzie chciał oddać wcześniej – nie widzę przeszkód.

  3. To zależy jak dobrze go wyrecytujesz… Za recytację obowiązkową jest 5/5, bez względu na długość wiersza (należy wybrać z tych, które podałam). Jeśli ktoś mnie nadzwyczajnie zachwyci (a będzie trudno), może otrzymać 6/5.
    To samo dotyczy recytacji nadobowiązkowej. Jeśli nauczysz się tych ośmiu strof, ale będziesz je mamrotał (że się tak wyrażę), a nie recytował to masz szanse najwyżej na 3. Jeśli będzie powiedziane w porządku – 4. Bardzo dobrze – 5. Jeśli szczególnie zachwyci – patrz wyżej.
    Pozdrawiam 🙂

  4. Proszę pani, ale ja z tego testu dostałem 15/15 punktów czy 15/25 punktów?

  5. 15/15 🙂
    Czynnikiem podnoszącym oceny były pytania dodatkowe. W ogóle nie poszło tak źle. Najniższy wynik – 9 punktów (z jakimś małym ułamkiem).

    Pozdrawiam

  6. Ja takie prace domowe miałam w 6 kl. i teraz kilka z tych w 1 gim … Więc się cieszcie 🙂
    Ale wasza p.Karolina wymyśliła fajny system ( z tymi pkt ) !

    Pozdrawiam serdecznie !

  7. @ Anonimowy: System punktowy obowiązuje w całym naszym gimnazjum :).
    Pozdrawiam

  8. Jeje.. Jaki fajny pomysł że wgl. nauczycielka może prowadzić bloga i powiadamiać uczniów no .. super ! No b. interesujący i wielce wspaniały pomysł 😉

    Pozdrawiam 🙂

Comments are closed.