Post dedykowany uczniom nieobecnym na lekcjach w czwartek i piątek – by odrobiły pracę domową :).
W czwartek wznowiliśmy pracę z podręcznikiem, przechodząc do rozdziału Śladami cywilizacji – dom. W piątek czytaliśmy tekst Czas domu Olgi Tokarczuk. Rozmawialiśmy o znaczeniach domu i symbolicznym wymiarze jego planu (kwadrat, koło). Została zadana praca domowa (na wtorek). Zadanie 1 i 2 a, b, d ze strony 96 w podręczniku. Ćwiczenia należy wykonać pisemnie w zeszycie (wszystkie punkty!). Jeśli pomyliłam się podając numery ćwiczeń, proszę mnie poprawić :).
Poznaliśmy przy okazji znaczenie pojęcia archetyp. Cytuję za podręcznikiem:
archetyp – obraz, np. jakiejś postaci, zjawiska, zachowania, zakodowany w świadomości ludzkiej i podświadomie realizowany przez każdego człowieka, pierwowzór.
Druga z piątkowych lekcji poświęcona była gramatyce – zdaniom złożonym współrzędnie. Po część teoretyczną należy sięgnąć do Słów na czasie (s. 49) oraz Między nami (s. 179 – 181). Szczególną uwagę proszę zwrócić na zasady interpunkcji! Są spójniki, przed którymi należy postawić przecinek oraz takie, przed którymi zwykle go nie stawiamy. Ponieważ interpunkcja stanowi spory problem dla niektórych z Was (widać to w wypracowaniach…), będę kłaść duży nacisk na znajomość jej zasad.
Na lekcji robiliśmy ćwiczenia 1, 2/48 i 3/49 (ze Słów na czasie). Do domu zadałam ćw. 4, 5/50 oraz 6/51 (czy naprawdę tylko tyle?). Ta praca domowa jest na poniedziałek. Co za tym idzie – należy na lekcję przynieść Słowa na czasie.
Życzę miłej niedzieli :).