Terminy złożenia prac: 19 stycznia, 16 lutego. Kolejność składania prac – dowolna. Nie ma jednak możliwość nie oddania żadnej z prac w pierwszym terminie. Za przekroczenie terminów – punkty ujemne (zgodnie z regulaminem oceniania).
Prace pisemne (10 p.)
Obowiązkowa – jedna praca. Uczeń wybiera temat wedle swoich własnych upodobań.
1. Zabita przez własną siostrę. Napisz sprawozdanie z przebiegu morderstwa Aliny. Możesz je napisać z perspektywy anonimowego obserwatora lub któregoś z bohaterów dramatu (zastosuj wtedy narrację trzecioosobową). Możesz też wcielić się w Alinę (zastosuj narrację pierwszoosobową).
2. Wyobraź sobie, że jesteś Papkinem. Napisz w jego imieniu list (do wymyślonego adresata, tj. takiego, który nie występuje w komedii Zemsta), w którym przedstawisz swoje (tj. Papkina) losy po ślubie Wacława i Klary. Gdzie mieszka? Jak mu się powodzi? Jakie ma plany na przyszłość? Pamiętaj o charakterze tej postaci!
3. Napisz opowiadanie inspirowane mottem Zemsty: „Nie masz nic tak złego, żeby się na dobre nie przydało. Bywa z węża dryjakiew, złe często dobremu okazją daje”.
Prace niepisemne 😉 (15 p.)
Uczniowie wybierają jedną z form. Praca może być realizowana pojedynczo lub w grupie.
1. Słuchowisko.
Nagraj słuchowisko na podstawie całości lub wybranego fragmentu Dziadów cz. II, Balladyny lub Zemsty.
Czas trwania – od 5 do 20 minut.
Słuchowisko oddajemy nagrane na płycie lub dostarczone na pendrivie, w formacie umożliwiającym odtworzenie pliku.
Co będzie oceniane?
· zgodność z tematem,
· pomysł na tekst,
· dykcja odtwarzających role,
· efekty dźwiękowe,
· kompozycja (słuchowisko powinno mieć, tak jak wypracowanie, zaznaczony początek i koniec).
2. Inscenizacja
Przygotuj inscenizację wybranego fragmentu Dziadów cz. II, Balladyny lub Zemsty.
Czas trwania – od 5 do 20 minut.
Co będzie oceniane:
· poziom pamięciowego opanowania tekstu,
· kostiumy,
· elementy scenografii,
· dobór muzyki (jeśli jest potrzeba jej wykorzystania),
· gra aktorska.