[II G] Tematy długoterminowych prac domowych – wypracowania i słuchowisko/inscenizacja


Uncategorized / poniedziałek, styczeń 9th, 2012
Terminy złożenia prac: 19 stycznia, 16 lutego. Kolejność składania prac – dowolna. Nie ma jednak możliwość nie oddania żadnej z prac w pierwszym terminie. Za przekroczenie terminów – punkty ujemne (zgodnie z regulaminem oceniania).




Prace pisemne (10 p.)
Obowiązkowa – jedna praca. Uczeń wybiera temat wedle swoich własnych upodobań.
1.       Zabita przez własną siostrę. Napisz sprawozdanie z przebiegu morderstwa Aliny. Możesz je napisać z perspektywy anonimowego obserwatora lub któregoś z bohaterów dramatu (zastosuj wtedy narrację trzecioosobową). Możesz też wcielić się w Alinę (zastosuj narrację pierwszoosobową).
2.       Wyobraź sobie, że jesteś Papkinem. Napisz w jego imieniu list (do wymyślonego adresata, tj. takiego, który nie występuje w komedii Zemsta), w którym przedstawisz swoje (tj. Papkina) losy po ślubie Wacława i Klary. Gdzie mieszka? Jak mu się powodzi? Jakie ma plany na przyszłość? Pamiętaj o charakterze tej postaci!
3.       Napisz opowiadanie inspirowane mottem Zemsty: „Nie masz nic tak złego, żeby się na dobre nie przydało. Bywa z węża dryjakiew, złe często dobremu okazją daje”.
Prace niepisemne 😉 (15 p.)
Uczniowie wybierają jedną z form. Praca może być realizowana pojedynczo lub w grupie.
1.       Słuchowisko.
Nagraj słuchowisko na podstawie całości lub wybranego fragmentu Dziadów cz. II, Balladyny lub Zemsty.
Czas trwania – od 5 do 20 minut.
Słuchowisko oddajemy nagrane na płycie lub dostarczone na pendrivie, w formacie umożliwiającym odtworzenie pliku.
Co będzie oceniane?
·         zgodność z tematem,
·         pomysł na tekst,
·         dykcja odtwarzających role,
·         efekty dźwiękowe,
·         kompozycja (słuchowisko powinno mieć, tak jak wypracowanie, zaznaczony początek i koniec).
2.       Inscenizacja
Przygotuj inscenizację wybranego fragmentu Dziadów cz. II, Balladyny lub Zemsty.
Czas trwania – od 5 do 20 minut.
Co będzie oceniane:
·         poziom pamięciowego opanowania tekstu,
·         kostiumy,
·         elementy scenografii,
·         dobór muzyki (jeśli jest potrzeba jej wykorzystania),
·         gra aktorska.